یزدفردا "روزنامه خاتم یزد شماره 379 خود رادر روز چهارشنبه 10 شهریورماه 1388 مصادف با 10 رمضان 1430 هجری قمری را چاپ و متشر کرد.
خاتم یزد در دوره جدید، همچنان به مدیر مسوولی و صاحب امتیاز استاد دکتر علی محمد مزیدی منتشر می شود که در این دوره پس از تغییراتی با کادر جدیدو حرفه ای وهیات تحریریه جوان و باسابقه به سردبیری رضا نارگانی منتشر می گردد.
در شماره جدید خاتم یزد، رویکرد به ایجاد زیرساختارهای درونی مانندستون ثابت، مطالب پیگیرانه و گزارش و مصاحبه تولیدی و اختصاصی به چشم می خورد.
در تیتریک آخرین شماره خاتم یزد با عنوان «آسفالت خیابان یا لحاف چک تکه » نویسنده سعی در تحلیل خرابی وضعیت اسفناک خیابانهای شهری یزد نموده است.
اما در تیتر دو خاتم یزد در گفتاری با عنوان «یزدکلان شهر می شود، قبای جدید کلانشهر بر تن شهر سه هزار ساله یزد» اینبار به مصوبه دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر یزد در خصوص ادغام یزد با دوشهر حمیدیاو شاهدیه با مصاحبه با میرحسینی سخنگوی شورا پرداخته و این موضوع را تحلیل نموده است.
«شهادت عالم مجتهد و فقه آیت الله محمد صدوقی، سومین شهید محراب» نیز در ستون پنجره خاتم یزد در صفحه اول به چاپ رسیده که زندگی این عالم تا شهادت ایشان در دهم ماه مبارک 1361 هجری شمسی پرداخته شده است.
«کاهش 7/1 درصدی نرخ ازدواج و افزایش 21 درصدی طلاق در 5 ماهه نخست سال جاری» نیر دیگر عنوان است که در ستون خبر صفحه یک خاتم یزد درج شده است.
ستون سرخط خبر شامل تیتر مهم ترین و جذاب ترین اخبار هفته استان یزد، ستونی است که در صفحه دوم به با خلاقیت هیات تحریریه خاتم یزد به صورت جامع و یکجا، به مرور اخبار استان یزد پرداخته است.
در همین حال در ستون حوادث خاتم یزد با اخباری با عنوان «مردی در دادگاه خانواده: التماس های همسرم مرا به ازدواج با او وادار کرد»«یک سارق حرفه ای در یزد دستگیرشد»«سه آدم ربا در مهریز دستگیر شدند» « مستاجر که با بی احتیاطی صاحبخانه دست به سرقت زد توسط ماموران کلانتری 15 آزادگان یزد دستگیر شد» دنبال میشود.
در صفحه سوم خاتم یزد اما اخبار اختصاصی ورزشی استان یزد درج می شود، «مدیرکل تربیت بدنی استان یزد: 10 مجموعه ورزشی در هفته دولت در سطح استان افتتاح می شود» «رییس هیت شطرنج شهرستان یزد، همه روزه مسابقات شطرنج را در دستور کار داریم » «مسابقات تنیس روی میز یادواره زنده یاد نیما مسرت برگزار می گردد» و مدال آوران اولین دوره المپیاد ورزشی نابینایان و کم بینایان کشور از اخبار ورزشی این شماره خاتم یزد است.
اما در ستون گوشه و کنار با «حذف چربیها اضافه شکم با ورزشهای هوازی» آشنا شده و در خبرهای کوتاه نیز اخبارورزشی استان دنبال می شود.
یکی از پرطرفدارترین عنوان فرهنگی خاتم یزد ، بررسی فیلم های سینمایی در حال اکران یزد است که اینبار با عنوان «چشمک و خروس جنگی گزینه های پیش رو طرفداران سینما در یزد» در خصوص فیلمهای جدید در حال اکران در یزد و خلاصه فیلم و عوامل و دیگر حواشی آن پرداخته است.
«مصاحبه اخصاصی خاتم یزد با کارگردان فیلم بابا آب داد» که جشنواره چسم سوم هند راه یافته است از مصاحبه جذاب فرهنگی است که در صفحه چهارم به چشم می خورد.
در حوزه پزشکی و به مناسب ماه رمضان نیز در مقاله ای تخصصی تحت عنوان « اما و اگر ها برای روزه داری بیماران مزمن» به بررسی امکان روزه بیماران پرداخته شده است.
«در شهر» هم ستون دیگری است که خوانندگان خاص خود را دارد و اینبار با ادبیات منجصر به فردش به واکاوی ثبت نام دانشگاههای استان پرداخته است.
البته خاتم یزد دارای قسمتها و عناوین خبری متعدد دیگری است که با مرور بر آخرین شماره هاآن مطالب جالب و متنوع در خصوص یزد را می توان از نگاه هیات تحریه خاتم یزد، مرور کرد.
سعی می شود بخشی از مطالب مکتوب و چاپ شده این روزنامه محلی و پرتیراژ یزد را به مرور در رسانه دیجیتال یزدفردا منتشر نمود تا در اختیار تمام همشهریان و فارسی زبان در شبکه جهانی اینترنت قرار گیرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا